SEO Training
Op zoek naar een inhoudelijke SEO Training?
Ik leer jou en jouw team op een gestructureerde en efficiente manier SEO.
Daarnaast kan ik je begeleiden om je propositie, aanbod en marketing
SEO Training op maat

Een op maat gemaakte SEO workshop. We gaan samen kijken waar de behoeftes liggen en daar zoomen we op in.
In deze SEO training leer je te werken vanuit een proces. Dit proces is de ruggengraat van je SEO campagne.
Daarnaast leer je welke tools je kan gebruiken en hoe je vanuit data actiepunten kan gaan oplossen.
Alles vanuit het idee om jullie website boven aan in Google te krijgen met de juiste doelgroep.
Natuurlijk helpen we je ook met de onderstaande onderdelen.
De onderdelen aan bod kunnen komen
Technische SEO
Een technische SEO Specialist onderzoekt de status van de website. En let op de volgende punten
- Hoe leest de Google zoekmachine de website?
- Hoeveel urls worden er geindexeerd en hoeveel pagina’s telt de site?
- Is duplicate content?
- Zijn er indexering issues?
- Zijn er server issues?

Zoekwoordonderzoek
Zoekwoord onderzoek
Bij een zoekwoord onderzoek wordt gekeken o.a. de volgende punten:
- Hoe wordt de website gevonden
- Hoe wordt de website van de concurrentie gevonden
- Waar liggen content gaten tov de concurrentie
- Wat zijn de secundaire zoekwoorden
- Wat zijn de semantische zoekwoorden
- Wat zijn de framing zoekwoorden
- Zoekwoord intentie (binnen het klanttraject)

On Page verbeteringen
On-page optimalisatie zijn onderdelen op een landingspagina die verbetert kunnen worden zodat de zoekmachine beter de relevantie van de landingspagina begrijpt. De volgende onderdelen worden dan bekeken.
- Pagina titel
- Omschrijving
- H1-H4 categorieen
- Aantal woorden per pagina
- Interne link structuur
Als deze onderdelen goed staat zal de zoekmachine de pagina herindexeren waarmee de rankings kunnen veranderen met het juiste zoekwoord en de juiste zoek intentie.

Contentmarketing
De data verteld een verhaal wat we zullen moeten begrijpen. Het is het startpunt van waaruit we werken. We hebben een unieke rapportage gebouwd die belangrijke SEO data haalt uit Google Analytics, Google Search Console en Ahrefs om ons een goed vertrekpunt te geven om te kunnen bouwen.
Contentmanagement
Wat voor content zal er moeten worden gemaakt om meer online presence te krijgen. Wat kan je uitleggen over je product of dienst. Welke subcatogrieen kunnen worden beschrijven.
Hier gaat het echt om het maken nieuwe content. Dit wordt verwerkt in een content kalender en op basis van zoekwoorden, relevante onderwerpen en zoekvolume worden deze teksten geschreven. Daarnaast is het ook goed om te krijgen of video tot de opties behoren.
Het is daarbij goed om te weten voor wie je de content schrijft. Wie is de doelgroep en hoe willen ze aangesproken worden. Dit is ook van belang voor de content distributie. Hoe wil jouw doelgroep benaderd worden en waar bevinden ze zich.

Content Audit
Vanuit de technische analyse komen er pagina’s van jouw website naar boven met oude informatie of pagina’s die meer content nodig hebben. Met het verbeteren van bestaande pagina’s met relevante content wordt de website als geheel beter.
Linkbuilding
Nog een gigant op het gebied van SEO. Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van de 200 rankingsfactorren die Google heeft. Linkbuilding is het opbouwen van linkjes naar jouw website.
Daarmee wordt volgens Google aangegeven hoe populair jouw website is. Ook geeft het de betrouwbaarheid van een website aan. Het is dus belangrijk dat jouw bedrijf genoeg linkjes naar relevante content heeft want daarmee stijg je in de ranking van de zoekmachines.

Wat kan er verder nog aan bod komen
Positionering
Wie is je doelgroep, waar bevind die doelgroep zich en wat willen ze betalen?
Ontdek jouw positie
Aanbod
Welke conversie past bij die doelgroep en welk probleem los jij met je product of dienst op.
Marketing
Hoe bouw je een goed werkende content kalender en welke online kanalen gebruik je daarvoor.
SEO Training bij Concept en Zo
Fantastisch stukje brainstormen samen met Sebastiaan Kahle en team concept en Zo voor één van onze hooggewaardeerde accounts. Contentpeilers, verhaallijnen en SEO-blauwdruk.

Vragen over deze SEO Training?
Neem contact op met Sebastiaan, hij vertelt je graag meer over de mogelijkheden.
Ben jij toe aan écht een serieuze stap?
Zijn jullie toe aan een serieuze stap in je communicatie en wil je echt het verschil maken ten opzichte van je concurrentie? Wil je dat het opgebouwde DNA van jullie bedrijf terug komt in alle communicatie. En wil je dat jullie doelgroep zich direct aangesproken voelt als ze op jullie website komen?
Dan is deze training hieronder jullie op het lijf geschreven!!
SEO Schrijf Training

Deze training is écht next level SEO. Waarom, hoor ik je denken.
Het unieke van deze training is dat het perfect aansluit op alle wensen. Google is de laatste jaren bezig om van relevantie een steeds belangrijker thema te maken. Dat is voor Google een logisch gevolg om de gebruiker van Google Search nog beter van dienst te kunnen zijn.
Naast dat Google dat wil, is het ook goed dat jullie dat willen als bedrijf. Zo krijg je de juiste bezoeker naar je website. Ongeacht wat de aanvliegroute is voor deze potentiële klant.
In deze training komen allereerst zaken als business goals, unique value proposition, merkwaarde en kernwaarde aanbod.
Vervolgens gaan we kijken hoe je vanuit een SEO invalshoek deze kennis kunnen omzetten in een goed leesbaar blogbericht met een pakkende titel.
Een next level training voor bedrijven die toe zijn aan een next level.
Wie geeft deze Training?
Hannah Jansen

Communicatie strateeg / Schrijver
Mijn naam is Hannah Jansen Morrison. Ooit gestart als journalist bij nationale media zoals Elsevier en nrc.next. Toen liep ik de corporate route langs grote bedrijven zoals ABN Amro, Coca-Cola Enterprises en het Openbaar Ministerie. Nu coach en schrijf ik vanuit een heerlijk stekkie op het platteland.
Sebastiaan Kahle

SEO Specialist / Ondernemer
Mijn naam is Sebastiaan Kahle. Begonnen in retail bij Apple Premium Reseller iCentre. In 2007 gestart in de online wereld en 2013 voor mijzelf begonnen. Gespecialiseerd in SEO en een “Certified Blueprint Training Agency”. Ik hou van afwisseling. Kennis delen en actief in het SEO-veld vanuit huis of op locatie in het land.
Wat zeggen andere over deze training?
MKB bedrijf met 40 werknemers
Leuke en inhoudelijke sessie waar Hannah en Sebastiaan de kennis uit de groep hebben weten te halen. Met als resultaat dat ons DNA ook naar buiten toe helder is in klare taal. Het heeft mijn verwachting overtroffen.