Skip to content

SEO Uitbesteden? Inzicht in de potentie en je kosten

Inhoudsopgave

SEO uitbesteden of zelf doen?

SEO uitbesteden of zelf doen, waar zitten de verschillen?

SEO zelf doen

 SEO kan je zelf doen en dan kom je een heel eind. Met een zoekwoord onderzoek, on page verbetering en goede content wordt je goed opgenomen in de zoekmachine.

Het nadeel is dat het tijdrovend kan zijn. Je beschikt niet over de SEO tools om de data te kunnen combineren tot één overzichtelijk geheel.

SEO uitbesteden

SEO uitbesteden aan een SEO consultant of SEO specialist zorgt er voor dat jij je bezig kan houden met de dienstverlening of producten die je aanbiedt.

Het is belangrijk dat je bij de keuze van een SEO specialist of SEO consultant een goed beeld hebt van de persoon. Gaat die persoon echt een verlengstuk zijn van je bedrijf, is hij/zij bereid om echt je product in te duiken. En hoe laat hij/of zij dat dan zien.

Je bent als SEO consultant in het begin echt bezig om de business goed te leren kennen. Alleen zo kan je beginnen met het bouwen van een goed SEO fundament. Je mag dan denken aan:

  • Concurrentie analyse
  • Doelgroep bepalen
  • Sales proces in kaart brengen
  • Product of diensten bestuderen

Door daar een diepgaand onderzoek naar te doen zal de SEO specialist een goed beeld krijgen van de business, concurrentie en de focuspunten.

Conclusie SEO uitbesteden of zelf doen?

De ervaring leert dat seo uitbesteden in veel gevallen kosten besparend is. Dat komt omdat een SEO specialist dagelijks bezig is met zoekmachine optimalisatie. Het is zijn vak.

Iemand die het erbij doet is veel tijd kwijt aan werkzaamheden die voor een goede SEO specialist geautomatiseerd zijn.

SEO Check om de groei te kunnen bepalen

Als bedrijf wil je wat vastigheid creëren om te kunnen bepalen of SEO uitbesteden wel de juiste keuze is om in te investeren. Wat zit er in, en waar ligt de groei als bedrijf. Belangrijke vragen om beantwoord te zien krijgen.

SEO Prognose Rapport

Heel verstandig dat je meer inzicht en informatie wil hebben voordat je kiest om je marketing budget uit te geven aan het uitbesteden van SEO. Misschien zijn andere kanalen wel een veel betere optie.

Om daar wat meer informatie over te geven heb ik de Online Doelen Prognose Tool ontwikkelt. Deze tool geeft een heel goed beeld wat SEO jou zou kunnen brengen.

Op basis van je Google Analytics data in combinatie met jouw 3 belangrijkste concurrenten bouwen we een business case over de groei potentie met 3 overzichtelijke scenario’s. De stap naar SEO uitbesteden is hiermee een stuk kleiner gemaakt.

Let op, we beloven hier geen gouden bergen. Deze tool geeft een prognose op basis van het verleden. Dit geeft geen 100% zekerheid over de toekomst. Het geeft een inzicht in de potentie op dit moment.

Wat zijn jouw SEO kansen

Vraag hier de SEO Prognose Rapportage aan!

Ik laat je de weg naar meer organisch verkeer en verkopen zien

Je krijgt 4 scenario’s uitgewerkt. 

SEO uitbesteden, wat zijn de kosten

Als je overweegt SEO uit te besteden dan is het goed om te weten waar je aan toe bent. Ik bied 2 pakketten:

  • Een totaalpakket waar alle SEO-onderdelen in terugkomen. Afhankelijk wat jouw website nodig heeft.

    Dit is geen gewone SEO training. Dit is next level SEO. Niet alleen techniek en tools, nee deze training is écht veel meer. Van strategie tot schrijven en techniek alle onderdelen kunnen aan bod komen. Hoog aangeschreven door cursisten vanwege kwaliteit, duidelijke taal en inhoud.

SEO Consultant, advies en aansturing
volgens een bewezen methode

Je kan ook zoekmachine optimalisatie uitbesteden door gebruik te maken van een SEO specialist. 

Als SEO Consultant adviseer ik bedrijven op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Mijn taak is om een SEO strategie te ontwikkelen die zal gaan zorgen voor meer omzet.

Daarin neem ik dus ook het sales proces onder de loep. Hoe kunnen dit volledige klant traject optimaliseren. Het gaat hierbij om een adviseerde en aansturende rol binnen een SEO team.

Een vast uurtarief

Ik heb een vast uurtarief van € 100,- en daar spreken we een aantal uur voor af. Korting vind ik een devaluatie van je product, bedoeld voor prijsvechters die voor kwantiteit gaan. Ik ga voor kwaliteit, en kwaliteit heeft zijn waarde.

SEO uitbesteden,wat krijg je eigenlijk?

Je hoort vaak de opmerking SEO dat zijn de gratis resultaten van Google. Ik ben het daar niet mee eens. Deze resultaten zijn helemaal niet gratis. De investering gaat niet naar Google maar je moet wel degelijk investeringen als bij zoekmachine optimalisatie uitbesteden.

Als je aan het overwegen bent om seo uit te besteden dan is het fijn om te weten wat je krijgt. SEO uitbesteden kan bij met het SEO ontzorg pakket waarbij alles van technische seo tot content creatie uit handen wordt genomen. Van strategie tot uitvoering is verwerkt in dit pakket. Ook is het mogelijk losse blokken af te nemen. Afhankelijk waar de website behoefte aan heeft.

Hieronder vindt je de SEO blokken beschreven:

Online Strategie

Met de huidige website presentaties en de online vindbaarheid van je concurrenten wordt er een data-driven SEO-strategie ontwikkeld.

Online Content Upgrade

Vanuit de data van de website kwaliteitscontrole gaan we op zoek naar het laaghangend fruit. Welke bestaande content kunnen we verbeteren.

Online Content Creatie

Welke content onderwerpen zou je op gevonden moeten worden? Nieuwe blogs die voor goede gerichte bezoekers zorgen. 

Online Promotie

Welke blogs en pagina’s op je website hebben linkjes nodig waar andere website naar toe verwijzen. In deze fase gaan we content promoten.

Daarmee wordt SEO uitbesteden geen hoofdpijn onderwerp meer maar je krijgt elke maand netjes een overzicht van de resultaten en werkzaamheden die voor jouw website zijn verricht. Alle werkzaamheden zijn verwerkt in een projectmanagement tool zodat je per maand weet wat er voor je gedaan wordt.

Je ziet het, Online Doelen is volledig transparant en we werken volgens een vast proces van blokken. Zo wordt jouw website beter vindbaar!

Weet je wat…? We doen er nog een stapje boven op. Ik wil dat je volledig inzicht krijgt in wat ik voor je kan doen. Dus laat ik je onze geautomatiseerde templates zien. Gewoon Google sheets, maar wel met een Big Query technologie die veel tijd bespaart.

Concurrentie Analyse
Hiermee wordt inzichtelijk wat je concurrenten online doen en de frequentie
Website Kwaliteitscontrole
5 databronnen worden hier bij elkaar gevoegd. De ruggengraat van een seo project
Zoekwoordonderzoek bestaande pagina's
Waar is het laaghangedfruit te vinden
Zoekwoordonderzoek nieuwe pagina's
Waar wordt de concurrentie wel op gevonden en jouw website niet.
Previous
Next

Waarom zoekmachine optimalisatie uitbesteden?
Ik geef 8 redenen

1. Schoenmaker blijf bij je leest

SEO is veel werk. Google rankt een website op 200 factoren. Dat vraagt om vakinhoud en kennis. De tijd van wat zoekwoorden op een website neerzetten is voorbij. Het algoritme is dusdanig intelligent dat het niet meer zo makkelijk is. zoekmachine optimalisatie uitbesteden is dus goedkoper om te laten doen door een seo bureau.

2. Grip op SEO

Door samen te werken met een goed seo bureau krijg je veel meer grip op SEO. Een goed seo bureau onderscheidt zich door niet alleen kennis maar ook het proces. SEO valt of staat bij een geolied proces. Bij de bouw van een huis begin je ook bij stevig fundament om vervolgens op het dak te eindigen. Dat geldt ook voor zoekmachine optimalisatie. Omdat het een vooraf bekend proces is weet je dus ook wat er gedaan gaat worden, om vervolgens de resultaten van die werkzaamheden te zien in de SEO rapporatages.

3. Sneller resultaat

SEO is een lange termijn investering, zeker als het gaat om content creatie. Maar bij Online Doelen hebben we een andere strategie. Wij focussen ons eerst op het laaghangend fruit. Pagina’s die al gerankt worden in Google gaan we op basis van goed onderzoek optimaliseren waardoor je dus sneller resulaat hebt in traffic naar de website.

4. Groei van SEO kennis

Zoekmachine optimalisatie uitbesteden bij een goed seo bureau zorgt er ook voor dat je kennis van SEO groeit. Zeker als er een team aanwezig is. Wij zorgen ervoor dat de kennis gedeeld wordt zodat je uiteindelijk SEO eventueel zelf kan doen. Uitbesteden is dan niet meer nodig of alleen voor specifieke gebieden zoals strategie.

5. Concurrentie

Het gaat allemaal om de eerste pagina in Google, dat betekent dat het spel tussen jouw en de concurrenten gespeeld wordt in de Google zoekmachine. Je hebt dus een SEO bureau nodig die vanuit die gedachte het spel speelt. Winnen van de concurrenten daar moet zijn passie liggen. Zoekmachine optimalisatie waarbij de aanval op de concurrenten wordt geopend start bij Online Doelen vanaf het begin door bijvoorbeeld een zoekwoorden onderzoek. Zo verklein je het gat naar de concurrenten en loop je na verloop van tijd gewoon voor je concurrenten uit.

6. Altijd op de hoogte

Een SEO bureau is altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in zoekmachine optimalisatie land. Online marketing kent vele facetten en SEO is er daar één van. Een goed SEO bureau heeft een groot netwerk van seo specialisten waarin hij actief is. Het is heel handig om een SEO netwerk te hebben omdat google het algoritme vaak aanpast is het goed om te weten wat wel werkt.

7. Geautomatiseerde tools

Het grote voordeel bij seo uit te besteden is dat goede SEO bureaus gebruik maken van geautomatiseerde tools. Zonder deze tools wordt het wel heel lastig en tijdrovend om zoekmachine optimalisatie zelf te doen. Er zijn ook veel gratis tools beschikbaar dat heeft zo zijn voordelen. Een goed SEO bureau maakt gebruik van geautomatiseerde tools. Deze tools combineren de data uit de verschillende tools. Je krijgt hiermee in één document data inzichtelijk uit verschillende bronnen. Dit wordt ook wel BigQuery genoemd. Daar zit echt een heel groot voordeel. Het kost wat maar het levert je ook veel op.

8. Kostenbesparend

Uitbesteden van SEO is in veel gevallen kostenbesparend. Binnen het gebied van seo zijn er veel onderdelen. In veel gevallen ben je geen goede schrijver als je een technische website ontwikkelaar bent. Een goed SEO bureau heeft alle onderdelen in huis. Vaak goedkoper dan 2 FTE waar je ook nog eens de nodige afdrachten voor met betalen.

Exclusieve SEO tips in je mailbox?

Vind je de info intressant? Laat je e-mailadres achter.

Veel gestelde vragen

Wat zijn de budgetten waar je mee werkt?

Ik werk met uiteenlopende budgetten variërend tussen de € 1.500,- en  € 7.000,- per maand. Dit hangt af van het aantal uur wat jullie af willen nemen.

Hebben jullie lange termijn contracten?

Nee ik heb geen lange termijn contracten, daar geloof ik niet in. De samenwerking en resultaten spreken voor zich.

Hoe weet ik wat de resultaten zijn?

Ik verstuur elke maand een maand rapportage. Op verzoek doe ik ook wekelijkse meetings waar we de resutlaten bespreken. Waar jullie voorkeur ligt.

Waar zit het verschil tussen jouw en andere

Er zijn een aantal verschillen in aanpak zoals een gestructureerd SEO proces en geautomatiseerde tools. Maar het grootste verschil zit in het denken in omzet in plaats van traffic. Ik denk vanuit een ondernemer mee met zaken als propositie en aanbod om meer omzet uit jouw site te krijgen.

Aan wat voor investering moet ik denken?

Voor een SEO-project of SEO-training reken ik € 100,- per uur. Afhankelijk van wat jullie nodig hebben stemmen we daar een aantal uur voor af.

Doe je ook Social Ads?

Nee, mijn specialisatie ligt in SEO en Google Ads en dat wil ik zo houden. Ieder zijn specialisme.

Wanneer kan je beginnen?

Nu! Plan hier een afspraak in en we gaan samen kijken waar jou SEO groei zit. Nadat je een afspraak hebt ingepland gaan we kijken wat er nodig is om te groeien.

Stuur je ook teams aan?

Ja dat doe ik zeker. Bij verschillende opdrachtgevers begin ik met het opleiden van de mensen in het SEO proces. Om vervolgens de teams aan te sturen. Dit gaat gelijk op want de training kunnen ze dan gelijk in de praktijk brengen.